Artykuł sponsorowany: 5 najważniejszych zasad

Artykuł sponsorowany: 5 najważniejszych zasad

Reklama. Jedno słowo, a tak wiele może oznaczać. Niekoniecznie wiele osób może odbierać reklamę jako coś pozytywnego. W związku z tym firmom coraz ciężej reklamować swoje produkty i usługi. Trzeba umieć zrobić taką reklamę, która zainteresuje i nie będzie miała negatywnego wydźwięku. Artykuł sponsorowany to jedno z najskuteczniejszych narzędzi do niejawnej reklamy. Napisać tekst sprzedażowy może każdy. Sztuką jest przygotować go tak, by rzeczywiście reklamował produkt bądź usługę, a przy okazji nie był odebrany negatywnie.

Tytuł – najważniejsza część artykułu

Artykuł sponsorowany, jak i każdy inny tekst, zaczyna się od tytułu. Jeżeli napiszemy nudny tytuł, to raczej nie przyciągniemy potencjalnego czytelnika. Nawet jeśli treść artykułu będzie wręcz idealna. Nasz cel – przyciągnąć uwagę od początku i dać do zrozumienia że dalej czytelnik znajdzie to, czego potrzebuje. Często w przypadku tytułu wykorzystuje się element niedopowiedzenia. Ten intryguje i zachęca do dalszej lektury.

Wiemy już, że ma być podchwytliwy. Warto również wiedzieć, że tytuł nie powinien być długi. Jeśli istota tytułu nie zostanie szybko zrozumiana, czytelnik może go zignorować. Tytuł musi odzwierciedlać istotę przekazu reklamowego. Bywają tytuły, które przyciągają nawet tych ludzi, którzy nie interesowali się daną tematyką.

Artykuł sponsorowany nie może być nudny

Nasze teksty czytają zwykli ludzie. Co to znaczy? To oznacza, że każdy człowiek powinien zrozumieć o co chodzi w treści. Artykuł sponsorowany powinien być napisany prostymi słowami i zdaniami. Czytelnik ma odczuwać tak zwany “luz”. Z jednej strony lepiej używać krótkich i prostych słów. Z drugiej jednak, jeśli chcemy przekazać fachową opinię o danym produkcie / usłudze, musimy wybrać słowa nieco bardziej skomplikowane, być może techniczne. W takim przypadku powinniśmy dodatkowo wyjaśniać dane pojęcia, aby czytelnik i nasz potencjalny klient nie czuł się zdezorientowany podczas lektury artykułu. Ludzie nie lubią odczucia, że nie rozumieją czegoś.

Od szczegółu do ogółu

Osoby tworzące teksty powinny znać skrót – AIDA. Attention, Interest, Desire, Action – jest uważana za klasyczną strukturę tekstu sponsorowanego. W tłumaczeniu – uwaga, zainteresowanie, pragnienie, działanie. Zakłada się, że artykuł reklamowy powinien przyciągać uwagę czytelnika, wzbudzać zainteresowanie, chęć zakupu / zamówienia i stymulować do określonej akcji (kup, zamów, zadzwoń itp.).

Forma i treść są w pełni powiązane, a każdy element tekstu reklamowego (tytuł, pierwszy akapit itp.) jest wbudowany w formułę AIDA. Tytuł przyciąga uwagę i wzbudza zainteresowanie, akapit pierwszy, tak zwany lead zachęca nas jeszcze bardziej. Z kolei akapity wewnętrzne z napisami zachowują zainteresowanie i wzbudzają pragnienie, ostatni akapit stymuluje właściwe działanie.

Tworząc artykuł sponsorowany dziel i nazywaj

Nie mniej ważnym elementem od tytułu, jest – nagłówek. Kiedy tytuł “wytrzymał” tak zwaną, weryfikacje przez czytelnika, przychodzi kolej nagłówków. To one stanowią streszczenie tekstu. Po krótkim przeglądzie klient ocenia treść tekstu i decyduje, czy należy go przeczytać, czy nie. Dlatego nagłówki powinny być ciekawe tak bardzo, jak to jest tylko możliwe.

Kluczową funkcją nagłówków jest utrzymanie zainteresowania potencjalnych klientów. Można to uzyskać poprzez określenie w głównym tekście rozwiązania problemów człowieka.

Czy wiesz, że Klient ma zawsze rację?

Przyciągnąć uwagę człowieka. Prostsze, aniżeli może się wydawać. Zwykle taką pracą zajmują się reklamodawcy. Oni szukają ludzi z pewnymi potrzebami, które spełniają nasze produkty i usługi. Póki istnieje popyt – istnieje produkt. Analiza potrzeb konkretnych grup jest bardzo ważna podczas jakiejkolwiek działalności marketingowej. Krótko mówiąc – jest to must have podczas tworzenia jakiejkolwiek kampanii reklamowej.

Warto wtedy przygotować tak zwany artykuł sponsorowany. Ta forma reklamy stara się wizualizować korzyści dla konsumenta. Konieczne jest stworzenie wirtualnego świata, w którym czytelnik poczuje się komfortowo. Prowokuje to chęć do zakupu. Czytelnik odczuwa, że autor tekstu jest bardzo bliskim człowiekiem. Jak w takiej sytuacji nie uwierzyć, że produkt jest tym, czego potrzebujesz?

Leave a Reply